برجسته کردن گونه بدون جراحی

فهرست مطالب

افراد گاهی از شکل صورت خود راضی نیستند یا می‌خواهند حالت صاف و غیرجذاب گونه‌ها را اصلاح کنند و تعادل کلی شکل صورت را بهبود دهند. گونه‌های صاف، حالتی خموده و مایوس به چهره می‌دهد. معمولا بر جستگی گونه در اواخر بیست سالگی بیشتر جلب توجه می‌کند. عمل برجسته سازی گونه بدون جراحی با تزریق ژل و تزریق چربی نتایج دقیق‌تری را به دست می‌دهد و با افزایش حجم گونه‌ها، شادابی را به چهره بر می‌گرداند.

افراد مناسب برای برجسته کردن گونه بدون جراحی

افرادی که گونه‌های صاف و غیر برجسته دارند کاندید مناسبی هستند همچنین مشخص نبودن خط گونه‌ها و گود رفتن گونه‌ها یا شقیقه‌ها باعث می شود افراد به عمل گونه گذاری تمایل بیشتری پیدا کنند. پف زیر چشم یا وجود چروک و خطوط ظریف روی گونه‌ها از جذابیت چهره کم می کند به همین دلیل افراد برای برطرف کردن این مشکل روی به عمل گونه گذاری می آورند.

مزایای برجسته کردن گونه بدون جراحی

کشیدن پوست (لیفت قسمت میانی صورت) که باعث شاداب‌تر شدن چهره می شود و باعث کاهش شدت نمایان بودن خطوط خنده می شود. چاق‌تر کردن و بازیابی حجم از دست رفته گونه‌ها،  برای تزریق چربی چون از بافت بدن خود بیمار استفاده می‌شود، نتیجه کاملاً طبیعی است. مزیت دیگر این است که سلول‌های ساقه چربی به احتمال زیاد به جوان ماندن کمک می‌کند. در تزریق چربی به صورت از بیهوشی موضعی استفاده می‌شود که با حداقل درد، ناراحتی و زمان بستری همراه بوده و ثابت شده است که این روش، روشی مؤثر در بهبود ظاهر صورت مردان و زنان است.

مشاوره جهت برجسته سازی گونه

اگر شما به برجسته کردن گونه علاقه‌مند باشید، انتخاب یک متخصص تایید شده‌ی زیبایی و جوانسازی صورت بسیار مهم می‌باشد. در طول مشاوره در کلینیک زیبایی یا مطب، متخصص زیبایی آناتومی صورت شما را بررسی می‌کند. همچنین وی سایر فاکتورهای تاثیرگذار بر نتیجه‌ی عمل از جمله نوع پوست، سن، نژاد و انتظارات شما از تزریق ژل و چربی را می‌سنجد.

انواع روشهای برجسته سازی گونه بدون جراحی

چربی و کلاژن پوست با افزایش سن کمتر می‌شود و خطوط صورت دیگر آن وضوح و طراوت خود را ندارد. گونه‌های فرورفته، پوست افتاده و چروک خورده سن را بیشتر و چهره را پژمرده و خسته نشان می‌دهد. البته افزایش سن تنها دلیل صاف شدن گونه‌ها نیست. هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در پوست وجود دارد و در جذب رطوبت به سلول‌های پوست کمک می‌کند و پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

گونه گذاری با تزریق چربی

کاهش وزن یا بالا رفتن سن نیز باعث افتادگی یا فرورفتگی گونه‌ها می‌شود و تمایل برای انجام این عمل زیبایی و برجسته سازی گونه ها را افزایش می‌دهد. کاشت گونه فرم صورت را متناسب‌تر می‌کند و حالت جوانی را به صورت برمیگرداند، همانند تزریق چربی خط خنده، تزریق چربی به گونه نیز به صورت سرپایی انجام می‌شود. چربی از بخش دیگری از بدن گرفته می‌شود چربی معمولاً از شکم یا ران گرفته می‌شود و پس از آماده‌سازی در گونه تزریق می‌شود. هر دو ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده چربی با دارو به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. تزریق چربی در گونه حدود 30 دقیقه زمان می‌برد و از آنجایی که از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، احتمال پس زدن یا واکنش آلرژیک بسیار پایین است. چربی با سوزن کوچک متصل به سرنگ از ناحیه اهدا کننده‌ای مانند شکم خارج می‌شود که چربی در آنجا انباشته شده است، سپس چربی در سانتریفیوژ قرار داده می‌شود تا مایع اضافی آن جدا شود. چربی پس از خالص سازی مجدد در بدن بیمار تزریق می‌شود. ورم پس از تزریق طبیعی است و درد را به راحتی می‌توان با دارو کنترل کرد. بدن ظرف چند ماه حدود 65 درصد چربی را جذب می‌کند و 35 درصد باقیمانده معمولاً در جای خود باقی می‌ماند. به بیماران توصیه می‌شود برای ماندگارتر کردن نتایج در مدت شش ماه سه تا چهار تزریق چربی انجام دهند.

گونه گذاری با تزریق ژل

از اهداف عمل برجسته سازی گونه ها بزرگ‌تر، خوش فرم‌تر و برجسته‌تر کردن گونه‌ها است. ژل با سوزن بسیار ظریف در پوست تزریق می‌شود تا جایگزین اسید هیالورونیک طبیعی پوست شود و فرورفتگی‌ها را پر کند ژل‌ها (فیلر یا پر کننده) و محرک‌ها شبیه به ماده ژلاتینی غلیظی هستند که با سرنگ زیر پوست تزریق می‌شوند برجسته سازی گونه با تزریق ژل کمتر از 30 دقیقه طول می‌کشد ناراحتی و درد حاصل از این عمل بسیار خفیف است ژل پس از استعمال کرم بی‌حس کننده با سوزن بسیار ظریف در گونه تزریق می‌شود ماندگاری آنها ۶ ماه تا ۲ سال است.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

عوارض تزریق ژل

تزریق ژل نسبت به تزریق بوتاکس صورت روش سالم‌تری است، اما با این حال حساسیت به ژل یکی از عوارض احتمالی است که البته به ندرت بروز می‌یابد. مراجعه کننده باید سابقه حساسیت‌های خود را به پزشک خود اطلاع دهد. اگر ذرات ژل به هم بچسبد، فرورفتگی‌ و برآمدگی روی سطح پوست مشاهده می‌شود. پس از تزریق ژل، ورم و درد وکبودی در محل تزریق مشاهده می شود که پس از 3 تا 5 روز برطرف می‌شود. غیرطبیعی بودن نتیجه و برجستگی بیش از حد نیز از عوارض تزریق مقادیر زیاد ژل یا چربی در یک ناحیه است.

دوران بهبودی

جراح زیبایی در زمان ویزیت در مورد دوران بهبودی و اینکه باید چه انتظاری از عمل تزریق داشته باشید با شما بحث و تبادل نظر می‌کند. عمل تزریق ژل، زمان استراحت یا بستری شدن ندارد، زمان تزریق به محل تحت درمان بستگی دارد و معمولاً ً بیش از ۳۰ دقیقه طول نخواهد کشید. در محل تزریق ممکن است استکمی التهاب و کبودی به وجود بیاید که معمولاً در کمتر از ۴۸ ساعت رفع می‌شود شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. دوران ریکاوری حدود یک هفته است و در پایان هفته اول امکان آرایش ملایم وجود دارد و نتیجه طبیعی برجسته سازی گونه قابل مشاهده خواهد بود. در برخی موارد چون سلول‌های چربی تزریق شده به بدن ممکن است در محل مورد نظر تزریق به دقت تجمع پیدا نکنند، عمل تزریق نیاز به تکرار مجدد پیدا می‌کند.

نتایج درمان

تصمیم گیری در مورد نوع ژل انتخابی برای شما به مشخصات صورتتان بستگی دارد و ارزیابی و انتخاب نوع ژل باید توسط متخصص زیبایی صورت بگیرد. متناسب با نوع ژل انتخاب شده، نتیجه نهایی ممکن است ۶ تا ۲۴ ماه باقی بماند. فرو نشستن ورم و سازگار شدن پوست با ژل تزریقی چند روز طول می‌کشد و پس از آن نتیجه نهایی قابل مشاهده است.

ژل‌های تزریقی که به عنوان ژل‌های تزریقی پریمیوم شناخته می‌شوند؛ این نوع ژل‌ها خطوط چین و چروک پوست را پر کرده و به مقدار بسیار کمی در زیر پوست ناحیه تحت درمان تزریق می‌شوند و باعث لطیف‌تر، شاداب‌تر شدن و سفت‌تر شدن پوست ناحیه تحت درمان می‌شوند. برخی از انواع ژل‌ها که برای تزریق عمیق‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است به جایگزینی کلاژن از دست رفته کمک کنند.

هزینه برجسته سازی گونه

هزینه ژل‌های پوستی بسیار متنوع بوده و بر اساس نوع و برند ژل انتخابی که مصرف می‌شود و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان متفاوت است همچنین هزینه برجسته سازی گونه بستگی به ماندگاری نتیجه و بزرگی ناحیه درمان نیز دارد. گزینه‌های دیگر که در میزان هزینه مؤثر هستند مانند موقعیت جغرافیایی تزریق، میزان زل مورد استفاده و دستمزد پزشک شما بستگی دارد. برای مثال اگر وی صلاح بداند که عمل تزریق در اتاق عمل انجام شود، طبیعتاً هزینه افزایش خواهد یافت.

سوال‌های رایج درباره تزریق ژل در گونه

آیا می‌توان عمل گونه‌گذاری را در دوران بارداری یا شیردهی انجام داد؟

بهتر است این عمل زیبایی تا زمان تغذیه کردن نوزاد از شیر مادر انجام نشود.

ژل از چه ماده‌ای تهیه می‌شود و چگونه عمل می‌کند؟

از هیالورونیک اسید، نوعی قند تهیه می‌شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. ژل برای از بین بردن چروک‌های جزیی زیر پوست تزریق می‌شود تا بافت پیرامون چروک را برجسته کند.

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج تزریق ژل مشخص شود؟

ماندگاری گونه‌گذاری با تزریق ژل حداکثر ۲۴ ماه است.

آیا تزریق ژل در گونه دردناک است؟

ژل‌های مورد استفاده حاوی ماده بی‌حسی به نام لیدوکائین است و متخصصین قبل از تزریق کرم بی‌حسی روی گونه می‌زنند تا درمان حتی‌الامکان بدون درد باشد.

آیا ممکن است ژل سفت شود یا غیرطبیعی بودن آن پس از لمس کردن مشخص شود؟

خیر، ازآنجایی که ژل خصوصیات بافت بدن شما را به خود می‌گیرد، پس از تزریق غیرطبیعی به نظر نخواهد رسید و لمس آن مانند لمس بافت خود بدن خواهد بود. این فراورده‌ها ژل‌های نرمی هستند که زیر پوست تزریق می‌شوند.

آیا وضعیت گونه‌ها پس از محو نتایج تزریق بدتر از قبل می‌شود؟

گونه‌ها صرفاً به وضعیت قبل از تزریق ژل برمی‌گردند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط