برطرف كردن چين و چروک پيشاني

فهرست مطالب

رفع چین و چروک پیشانی

رفع چين و چروك پيشاني

پیشانی شما یکی از اجزای اصلی زبان بدن شما و از مواضع مهم برای بیان احساسات در صورت است. در واقع پیشانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید حس نگرانی، تعجب، کنجکاوی، غم و غصه و بسیاری دیگر از احساسات خود را بیان کنید. اما به مرور زمان تمامی این احساسات خط یا چروک مخصوص خود را در پیشانی شما حک خواهند کرد. جوانسازی صورت کمک می کند چهره ای شاداب و جوان تر داشته باشید. علاوه بر آن، پیری و نیروی جاذبه زمین نیز باعث ضعیف شدن عضلات پیشانی و افتادگی پوست آن می‌شوند. چین و چروک پیشانی یکی از پیامدهای طبیعی افزایش سن است، اما اگر از دیدن آن خوشحال نیستید یا فکر می‌کنید که این چروک‌ها خیلی زودتر از موعد در پیشانی شما پدیدار شده‌اند، چند راهکار ازجمله هیدرودرم آبریژن، تزریق بوتاکس وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید به علت چروک صورت از آنها استفاده کرده ، چروک صورت را کاهش داده یا به کلی حذف نمایید.

وجود خط اخم در پیشانی شما نه تنها باعث می‌شود که چهره شما پیرتر به نظر برسد، بلکه شما را عصبانی، بدخلق و ناراحت نشان می‌دهد که با تزریق فیلر پیشانی قابل حل است. سه مورد از کارآمدترین روش‌ها برای رفع چین و چروک پیشانی و خط اخم شامل تزریق ژل و تزریق بوتاکس و تزریق چربی به پیشانی می‌باشد. هر دو این روش‌ها نتایج ظریف و کاملاً طبیعی حاصل می‌کنند و هیچ نیازی به دوره بهبودی بعد از درمان ندارند.

رفع چین و چروک پیشانی
رفع چین و چروک پیشانی

 خطوط و چین و چروک پیشانی چیست؟

هر چقدر ما پیرتر می‌شویم، کلاژن و الاستین موجود در پوست ما بیشتر تخریب شده و از مقدار آن کاسته می‌شود. تخریب کلاژن و الاستین همراه با از دست رفتن چربی‌های موجود در صورت باعث کاهش انعطاف‌پذیری پوست شما می‌شوند. در نتیجه، میزان تولید کلاژن نیز کمتر می‌شود و قدرت الاستین در حفظ شادابی پوست صورت شما تحلیل می‌رود. وقتی که تولید کلاژن در پوست شما شروع به کاهش می‌کند، از میزان انعطاف‌پذیری و استحکام پوست نیز کاسته می‌شود و خطوط و چروک‌های ریزی که در پیشانی شما وجود داشته است، به تدریج عمیق‌تر و نمایان‌تر می‌شود. لیفت پیشانی یکی از راهکارهای موثر در این زمینه می باشد.

افراد مناسب برای رفع چين و چروک پيشاني

متقاضیان روش درمانی از بین بردن خط اخم افرادی هستند که خطوط و چین و چروک‌های پیشانی باعث نگرانی آنها شده است. مناسب‌ترین این افراد کسانی هستند که به دنبال یافتن یک روش درمانی که تأکید اصلی آن بر زیبایی پیشانی است، می‌باشند. متقاضیان این روش باید حتماً انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج قابل دستیابی داشته باشند و از نظر سلامت عمومی نیز در وضعیت خوبی باشند.

علل پیدایش چین و چروک پیشانی

پیری و مواجهه با نور آفتاب دو عامل مهمی هستند که موجب پیدایش چین و چروک پیشانی و خطوط اخم در بین ابروهای شما می‌شوند. بیان مکرر بعضی از احساسات از قبیل چپ چپ نگاه کردن، گریه کردن، تمرکز کردن یا عصبانیت، از طریق اجزای صورت نیز می‌تواند باعث به وجود آمدن این خطوط و چروک‌ها شود.

انواع چین و چروک پیشانی

چین و چروک‌هایی که در پیشانی پدیدار می‌شوند، اغلب به دو شکل هستند:

خطوط عمودی (خط اخم)

اینها خطوط عمودی هستند که دقیقاً در بالای بینی ظاهر می‌شوند و اغلب به آنها «خطوط یازده» گفته می‌شود. خطوط یازده یا خطوط گلابلار به علت چپ چپ نگاه کردن، اخم کردن، نگران بودن و یا فکر کردن ساده به وجود می‌آید. این خطوط با استفاده از تزریق فیلر بین دو ابرو قابل رفع است.

خطوط افقی

خطوط افقی پیشانی غالباً به عنوان اولین آثار و نشانه‌های پیری در صورت شناخته می‌شوند. این خطوط یکی از شکایت‌‌های شایع در افرادی است که احساس می‌کنند خطوط و چروک‌هایی که در این ناحیه از صورتشان به وجود آمده است، چهره آنها را پیرتر یا اخموتر از آنچه که واقعاً هستند، نشان می‌دهد. خطوط افقی پیشانی می‌تواند به علت حرکات عادی صورت در هنگام صحبت کردن و یا بالا نگه داشتن ابروها با کمک ماهیچه اصلی پیشانی (ماهیچه فرانتالیس) در هنگام استرس و یا در حالت عادی به وجود بیاید. در واقع خطوط و چروک‌های افقی پیشانی در درجه اول ناشی از انقباض مداوم ماهیچه‌های پیشانی بوده و به مرور زمان می‌تواند خیلی عمیق شوند.

رفع چین و چروک پیشانی با تزریق بوتاکس

بوتاکس از طریق غیر فعال کردن سیگنال‌های عصبی که باعث منقبض شدن ماهیچه‌های پیشانی می‌شوند، امکان آرام‌سازی این ماهیچه‌ها را فراهم می‌سازد. با آرام شدن و یا غیر فعال شدن ماهیچه پیشانی، چین و چروک موجود در پوست واقع در روی این ماهیچه‌ها نیز کم عمق‌تر می‌شوند. تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک های نواحی دیگر صورت نیز کاربرد دارد؛ به عنوان مثال از تزریق بوتاکس برای درمان چروک دور لب و خطوط خنده نیز استفاده می شود.

مزایای تزریق بوتاکس

  • کاهش خط اخم و رفع چین و چروک پیشانی
  • به دست آمدن نتایج ظریف و طبیعی
  • یک روش غیر تهاجمی
  • بدون نیاز به استراحت

روش کار

محلول بوتاکس با استفاده از یک سوزن بسیار ریز به درون ماهیچه‌های خاصی که باعث به وجود آمدن چین و چروک پیشانی و خطوط اخم شده‌اند، تزریق می‌شود. این کار فقط در حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. تزریق بوتاکس درد بسیار ناچیزی در حد «خراش نوک سوزن» دارد و به هنگام تزریق آن به هیچ داروی بی‌حسی نیاز نیست. شما می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به سراغ کار و فعالیت‌های عادی خود باز گردید.

نتایج

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً بعد از چند روز شروع به پدیدار شدن می‌کند. بیشترین آثار تزریق بوتاکس در فاصله ۷ تا ۱۴ روز بعد از تزریق قابل مشاهده خواهد بود. شکل ظاهری چهره شما آرام‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. برای افزایش کارآیی و اثربخشی بوتاکس در زیباسازی چهره شما ممکن است از این روش در کنار روش‌های دیگری مانند از بین بردن خط اخم با تزریق ژل ، لایه‌برداری پوست و لیزر درمانی استفاده شود.

نتایج تزریق بوتاکس تا چه مدت دوام دارد؟

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً تا ۳ الی ۴ ماه دوام خواهد داشت و پس از آن به تدریج محو می‌شود. البته بعد از چند جلسه تزریق بوتاکس، میزان ماندگاری نتایج آن نیز بیشتر می‌شود و به بیش از ۴ ماه خواهد رسید.

عوارض جانبی

عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس معمولاً به شکل خفیف و موقتی می‌باشد. ممکن است شما کبودی و خون‌مردگی مختصری را در ناحیه محل درمان مشاهده کنید.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس به تعداد واحد بوتاکس که برای شما تزریق می‌شود و نیز به دستمزد پزشک بستگی خواهد داشت.

رفع چين و چروک پيشاني با تزریق ژل

یکی از روش‌های موثر در درمان و بر طرف کردن خط اخم تزریق ژل و پرکننده‌های پوستی است. ژل‌ها موادی طبیعی و ژل مانند هستند که با استفاده از یک سوزن ریز در زیر سطح پوست تزریق می‌شوند. در زمان تزریق ژل، حجم بسیار کوچکی از آن به زیر پوست پیشانی تزریق می‌شود تا موجب چاق شدن پوست پیشانی، رفع خطوط، چروک‌ها و تاخوردگی‌ها و نیز پُر شدن نواحی گود افتاده در پیشانی شود. تزریق ژل یک روش با حداقل تهاجم است که می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های طبیعی چهره جوان و شاداب شما را بازسازی کند و در اغلب موارد نتایجی طبیعی، ظریف و زیبا به دنبال دارد.

مزایای تزریق ژل

  • ایجاد نتایجی ظریف و جذاب
  • کارآیی بالا در رفع خطوط گلابلار (خط اخم)
  • دوره بهبودی کوتاه و سریع

 

روش کار

رفع چین و چروک پیشانی با تزریق ژل
رفع چین و چروک پیشانی با تزریق ژل

تزریق ژل در مطب پزشک و پس از بی‌حس کردن موضع محل درمان با استفاده از کرم بی‌حسی به مدت حداقل ۱۵ دقیقه انجام می‌شود. در حین انجام این روش از بسته‌های یخ برای کمک به تسکین حساسیت و ورم موضعی در پیشانی شما استفاده می‌شود. برای آماده‌سازی ژل معمولاً آن را با داروی بی‌حسی لیدوکادین ترکیب می‌کنند (مگر در مواردی که بیمار نسبت به لیدوکائین حساسیت داشته باشد) تا به محض تزریق آن، اثر بی‌حسی در ناحیه محل درمان بیشتر شود. کل فرایند درمان معمولاً کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و اغلب افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود که بلافاصله بعد از پایان درمان به محل کار خود برگردند.

مهارت و تکنیک پزشکی که کار تزریق ژل را انجام می‌دهد، در مقایسه با نوع ژلی که برای تزریق استفاده می‌شود، نقش بسیار مهم‌تری در موفقیت این روش دارد. متخصصین ما از یک روش جدید و نوآورانه تزریق ژل برای خط اخم استفاده می‌کنند که در آن به فرو کردن مکرر سوزن در سطح ناحیه محل درمان نیازی نخواهد بود. در این روش تزریق «بدون سوزن» از یک کانولای دارای نوک بلانت استفاده می‌شود که امکان تزریق ژل با دقت بالا و با حداقل درد و ناراحتی برای بیمار را فراهم می‌سازد و میزان ورم و کبودی بعد از تزریق را نیز به حداقل رسانده یا به کلی حذف می‌کند.

بعد از درمان

برخی از شایع‌ترین عوارضی که بعد از تزریق ژل می‌توان انتظار وقوع آنها در بیمار را داشت، عبارتند از:

  • کبودی خفیف در اطراف محل تزریق: این کبودی معمولاً بعد از دو تا سه روز برطرف می‌شود و در این مدت نیز می‌توان با یک آرایش مختصر آن را مخفی کرد.
  • ورم در ناحیه محل تزریق: این ورم معمولاً در حد خفیفی است و بعد از گذشت ۴۸ تا ۷۲ ساعت، دیگر قابل تشخیص نخواهد بود.
  • بی‌حسی محل تزریق یا قسمت‌هایی از صورت: معمولاً در ترکیب محلول ژل، مقداری داروی بی‌حسی موضعی نیز وجود دارد که می‌تواند موجب بی‌حسی در ناحیه محل تزریق شود. آثار این بی‌حسی معمولاً بعد از دو تا سه ساعت برطرف خواهد شد.
  • قرمزی پوست: این حالت نیز معمولاً به خاطر تزریق با سوزن، ماساژ دادن محکم پوست و واکنش مختصر پوست نسبت به تزریق است و معمولاً بعد از چند ساعت و نهایتاً بعد از دو تا سه روز به طور کامل برطرف خواهد شد.

نتایج تزریق ژل تا چه مدت دوام دارد؟

نتایج این روش معمولاً بین ۴ تا ۹ ماه دوام خواهد داشت و پس از آن برای حفظ نتایج لازم است که درمان تکرار شود.

عوارض جانبی

عوارض جانبی ناشی از تزریق ژل معمولاً بسیار نادر می‌باشد، اما برخی از شایع‌ترین آنها عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک نسبت به ژل
  • ظهور برآمدگی و ناهمواری در محل تزریق
  • عفونت

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل به مقدار ژل مورد نیاز، شدت خطوط اخم، نوع ژل مورد استفاده و دستمزد پزشک بستگی خواهد داشت.

امتیاز دهید...
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط