بوتاکس خط اخم

فهرست مطالب

مرکز بوتاکس خط اخم

با افزایش سن پوست دارای افتادگی و چروک شده و این چروک و افتادگی به علت انقباض عضلانی بوده و بیشتر در ناحیه پیشانی، خط اخم و خطوط دور چشم  نمایان می شود. و اگر به موقع درمان نشود این خطوط موقت به خطوط دائم تبدیل می شود. ایجاد خط اخم در افراد باعث خشن شدن چهره شده و طراوت چهره را از بین می برد. بوتاکس خط اخم  بهترین راه برای درمان این مشکل بوده و با از بین بردن این خطوط چهره ای شاداب به فرد بخشیده و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد.

بوتاکس خط اخم چیست

چین و چروک و خطوطی که در بین فاصله دو ابرو ها با افزایش سن ایجاد می شود، و باعث می شود چهره فرد عصبی و ناراحت به نظر برسد را خطوط خط اخم می گویند و بهترین راه حل برای جلوگیری از ایجاد این خطوط تزریق بوتاکس می باشد، اما تزریق فیلر ابرو هم روش مناسبی است. بوتاکس یک ماده سمی می باشد که باعث فلج شدن ماهیچه های اطراف می شود.

تزریق بوتاکس خط اخم

بوتاکس ابرو  یکی از روش های محبوب برای درمان چین وچروک می باشد که بدون جراحی انجام می شود و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد. ماده موجود بوتاکس از طریق سوزن های بسیار ریز در نواحی خاص صورت طی چند دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. بوتاکس با از کار انداختن موقت عضلاتت و پر کردن فرورفتگی های صورت باعث بازگرداندن شادابی و جوانی پوست صورت می شود. 5 الی 6 ماه پس از تزریق بوتاکس اول، بفرد باید برای ماندگاری بیشتر، عمل تزریق را مجدد انجام دهد.

 

روش تزریق بوتاکس خط اخم

برآمدگی پیشانی مابین دو ابرو که به خط اخم معروف است دارای ماهیچه هایی بوده که هنگامی که فرد ابروهایش را جمع می کند و یا به اصطلاح اخم می کند باعث ایجاد چین و چروک در این ناحیه می شود. برای رفع خط اخم، ابتدا تمام قسمت های بین دو ابرو توسط متخصص ضدعفونی شده و تزریق بوتاکس با بیحسی موضعی انجام می شود.  تزریق ماده بوتاکس ماهیچه های صورت را بصورت موقت فلج می کند تا به سمت بالا حرکت نکند و باعث ایجاد چین و چروک نشود. این روش یکی دیگر از روش های جوانسازی صورت می باشد.

محل تزریق بوتاکس خط اخم

محل تزریق بوتاکس خط اخم بر روی نقاطی که خط ایجاد شده انجام می شود و با فلج کردن ماهیچه ها باعث از بین رفتن خط اخم می شود و چهره ای جوان و شاداب به فرد می بخشد.

 

مراقبت بعد از بوتاکس خط اخم

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در ماندگاری و کیفیت کار تاثیر بسزایی دارد. از جمله این مراقبت ها به شرح زیر می باشد:

از لمس کردن و یا ماساژ دادن نواحی تزریق شده باید خودداری شود زیرا این کار باعث می شود که ماده تزریق شده به سایر نواحی پخش شود.

حداقل تا بیست و چهار ساعت بعد از انجام بوتاکس از فعالیت های سنگین فیزیکی خودداری کنید.

از مصرف الکل خودداری کنید.

در صورت مشاهده کبودی در نواحی بوتاکس شده از آرنیکا و یا ویتامین k استفاده کنید.

بعد از بوتاکس در صورت عدم رضایت از نتیجه می توانید آن را ترمیم کنید.

در صورتی که بعد از بوتاکس متوجه عوارضی شدید به پزشک خود مراجعه کنید.

 

ماندگاری بوتاکس خط اخم

استفاده از بوتاکس یک راه عالی برای مبارزه با پیری پوست می باشد. با این حال اثر این تزریق به مدت چند ماه بوده و بسته به بدن هر فرد تغییر می کند.

بسته به نوع تزریق، نوع بدن فرد و ماده استفاده شده، اثر آن می تواند بین شش ماه تا یکسال ماندگاری داشته باشد.

 

هر فرد می تواند با مراقبت های بعد از این تزریق میزان ماندگاری آن را افزایش دهند از جمله این موارد:

  1. حفاظت در برابر نور خورشید: قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه های خورشید اثر تزریقات بوتاکس را کاهش می دهد. بنابراین به تمام کسانی که این تزریق را انجام می دهند توصیه می شود که هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب و نقاب استفاده کرده و از قرار گرفتن بیش از حد در زیر نور آفتاب خودداری کنند.
  2. مراقبت های پوستی: یکی از روش های افزایش ماندگاری اثرات بوتاکس استفاده از مرطوب کننده های پوستی و آشامیدن زیاد آب می باشد.
  3. مصرف مواد غذایی سالم: از جمله عواملی که به صورت مستقیم بر روی پوست تاثیر می گذارد، استفاده از مواد غذایی سالم و اجتناب از مواد غذایی فرآوری شده و کنسروها می باشد.
  4. مصرف روی: استفاده از روی برای بدن از پیری زودرس جلوگیری کرده و مصرف آن بعد از تزریق بوتاکس باعث افزایش ماندگاری بوتاکس می شود.
  5. از استرس دوری کنید: استرس یکی از مسائل رایج در زندگی هر فرد می باشد. استرس ناشی از مسائل شغلی، خانوادگی و …
  6. با افزایش استرس میزان کریستول و هورمون های دیگری که باعث افزایش روند پیری می شوند افزایش می یابد. افراد باید سعی کنند با استفاده از یوگا و مدیتیشن از استرس دور مانده تا پوستی شاداب تر داشته باشند.
  7. ترمیم مکرر ژل و ماده بوتاکس: یکی از راه های موثر ماندگاری اثرات تزریق بوتاکس، تزریق مقدار کمی ماده بوتاکس قبل  از از بین رفتن اثر کامل بوتاکس قبلی می باشد. ترمیم و تزریق منظم این مواد باعث طولانی تر شدن اثرات این مواد می باشد.
  8. ورزش کنید: فعالیت بدنی و ورزش کردن باعث شادابی پوست شده و ورزش بعد از تزریق بوتاکس ماندگاری آن را افزایش می دهد. بنابراین توصیه می شود برای داشتن پوست و بدنی سالم بطور منظم ورزش کنید.

عوارض بوتاکس خط اخم

از جمله عوارض ناشی از عوارض تزریق بوتاکس خط اخم میتوان به ایجاد تورم و عفونت در ناحیه تزریق شده اشاره کرد. که برای جلوگیری از این عارضه باید به مراکز و مطب های معتبر مراجعه کرده و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. همچنین باید از مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس استفاده کرد. به غیر از بوتاکس روش تزریق چربی نیز برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود که در مواردی مانند تزریق چربی خط خنده کاربرد دارد.

 

بوتاکس خط اخم بین دو ابرو

خط ابرو به خطوط عمودی که بین دو ابرو ایجاد می شود می گویند. خط اخم با خطوطی که در بالای دو ابرو در واقع خطوط پیشانی هستند، اشتباه گرفته می‌شود. برای از بین بردن این خطوط از تزریق فیلر بین دو ابرو هم استفاده می‌شود.

 

بوتاکس خط اخم و دور چشم

اطراف چشمان به دلیل اینکه پوستی نازک دارد خیلی زود دچار چین و چروک می شود، خطوطی که اطراف چشمان ایجاد می شود به خطوط پنجه کلاغی معروف است که می توانید آن ها را با بوتاکس تا حدی برطرف کنید.

 

هزینه بوتاکس خط اخم

قیمت بوتاکس خط اخم نسبت به دیگر عمل های زیبایی کمتر بوده و از آنجا که این عمل بسیار حساس می باشد حتما باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.

هزینه این عمل بسته به ناحیه ای که قصد انجام آن را دارید متفاوت می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

میزان ضعیف یا شدید بودن خطوط بین دو ابرو( خط اخم )

برطرف نمودن مشکل عدم تقارن در ناحیه صورت وغبغب

درمان چروک های دیگر نقاط صورت

و همچنین علاوه بر موارد ذکر شده قیمت بوتاکس بای هر پزشک متفاوت می باشد. برخی از پزشکان بر اساس ناحیه تزریق شده قیمت مشخصی دراند به عنوان مثال خط اخم یک ناحیه، خط لبخند یک ناحیه و … و برخی دیگر نیز بر اساس تعداد واحدهای تزریق قیمت تعیین می کنند که تعداد واحدهای تزریق به تعداد چین و چروک هایی که باید از بین بروند بستگی دارد.

سوالات متداول در رابطه با بوتاکس خط اخم

بوتاکس خط اخم با بوتاکس بین دو ابرو یکی هست؟

خیر بوتاکس خط اخم بالای ابروها انجام می شود.

آیا می توان میزان ماندگاری بوتاکس خط اخم را افزایش داد؟

بله با مراقبت های بعد از تزریق می توان میزان ماندگاری را افزایش داد، به طور مثال با مصرف روی، خوردن غذای سالم، ورزش کردن، دوری از استرس و …

چند وقت بعد از اولین مرحله ی بوتاکس خط اخم لازم است دوباره بوتاکس کرد؟

5 الی 6 ماه بعد از اولین مرحله ی بوتاکس خط اخم بهتر است برای ماندگاری بیشتر دوباره تزریق انجام شود.

5/5 - (2 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. سلام وقتتون بخیر من بعدیک هفته ازبوتاکس خط اخم که انجام دادم به طور غیرارادی ابروهام جمع میشد وبه هم نزدیک میشدوقبلش احساس گز گز ومورمورشدن درپیشونیم حس میکردم البته خداروشکربعد۳ماه ازبوتاکس گذشت خوب شدم اما خط اخمم ازقبلشم عمیقترشد به نظرم چرااین طوری شدم وآیابازم میتونم بوتاکس انجام بدم واقعا میترسم دوباره اینطوری شه

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط