تزریق چربی به صورت

فهرست مطالب

تزریق چربی به صورت

در حال حاضر پر بودن صورت بخصوص در نواحي مثل گونه و لب ها مورد پسند بسياري از افراد مي باشد. در حاليكه افرادي براي رفع چاقي كل صورت و غبغب به دنبال راه درمان هستند، بيماراني مراجعه مي كنند كه خواهان چاق شدن قسمتهايي از صورت مانند گونه ها ، لب ها ، چانه ، زاويه فكي و لپ مي باشند. البته برای افزایش حجم چانه، تزریق فیلر چانه هم یکی از گزینه ها است. زیبایی و جوانسازی پوست و به خصوص پوست صورت، یکی از مواردی است که امروزه بسیار مورد توجه مردم و مخصوصا خانم ها قرار گرفته است. این به این دلیل است که صورت، جزئی از بدن است که در نگاه اول دیده خواهد شد. گرافت چربی یا تزریق چربی عبارات مترادفی هستند و برای توصیف روشی به کار می روند که چربی را از بخشی از بدن بر می دارند و به عنوان پرکننده برای سایر بخش های بدن یا صورت استفاده می کنند که منجر به ایجاد ظاهر جوان و تقویت شده می گردد.برای رفع چین و چروک‌های صورت می‌توان از روش‌های دیگری مانند جراحی لیفت صورت هم استفاده کرد.

تزریق چربی به صورت

روش لیفتینگ صورت باعث بالا بردن و سفت شدن بافت ها می شود اما کاهش حجمی که ناشی از پیری باشد، برنمی گرداند. برای این کار، گرافت یا تزریق چربی لازم است. تزریق چربی یکی از ایمن ترین روش های زیبایی است؛ همچنینتزریق چربی به صورت اقدام مهمی برای جوان سازی صورت می باشد که یک روش غیرتهاجمی و ایمن است.

روش تزریق چربی بیشتر به دلیل اینکه از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود و هیچ گونه مواد شیمیایی و مضری ندارد، محبوبیت بیشتری دارد.

در روش تزریق چربی، بافت و سلول های چربی از قسمتی از بدن فرد مانند شکم، باسن، ران و … برداشته می شود و به قسمت دیگری که قرار است حجیم تر شود انتقال داده می شود. در واقع تزریق چربی، یک نوع پیوند چربی است.

چون چربی از بدن شما گرفته می شود، بنابراین نگرانی در مورد پس زدن آن یا انتقال بیماری وجود ندارد. از مواردی که تزریق چربی بین مراجعه کننده‌ها محبوبیت زیادی دارد می‌توان به تزریق چربی خط خنده و تزریق چربی به پیشانی اشاره کرد.

با این روش می توان حجم قسمت هایی از بدن را که با بالا رفتن سن، استرس یا عوامل دیگر از بین رفته و گود شده اند را حجیم کرد و به حالت عادی برگرداند.

پزشکان برای کسب نتایج مطلوب مجبورند تا حجم بیشتری چربی را به ناحیه تزریق کنند. هیچ نگرانی در مورد محل های برش نداشته باشید؛ برش های ایجاد شده روی پوست که معمولا برای لیپوساکشن ایجاد می شوند بسیار کوچک هستند و زخمی در محل از خود به جای نمی گذارند.

ضمن این که این زخم ها معمولا در محل های پنهان ایجاد می شود. البته مقدار زخم ایجاد شده بر روی پوست به تکنیک استفاده شده نیز بستگی دارد؛ و اکثر زخم های ایجاد شده خود به خود از بین می روند؛ در واقع روش برداشت چربی شبیه به یک لیپوساکشن کوچک است.

می‌توان چندین ناحیه را به منظور برداشت چربی انتخاب کرد، با این تفاوت که  در تزریق چربی، برداشت چربی با استفاده از یک ابزار کوچک و نازک و به صورت دستی با سرنگ های مخصوص انجام می شود ولی در لیپوساکشن از یک وسیله ی ساکشن مکانیکی استفاده می شود.

در این روش پس زده شدن ماده پروتز، ماده تزریق شده یا بروز واکنش آلرژیک وجود نخواهد داشت. برای برخی از افراد، افتادگی پوست و پیری زودرس زاییده از دست رفتن چربی زیر پوست است. در این افراد خود روند پیری مسئول افتادگی پوست نیست؛ بلکه کاهش حجم صورت باعث شده است که پوست پیر به نظر برسد. برای این افراد استفاده از تزریق چربی به صورت برای سفت شدن پوست کاملا نتیجه بخش است و مشکل را حل می کند.

مراحل تزریق چربی به صورت

تخلیه چربی: ابتدا پس از مشخص شدن اندامی که از آن چربی خارج خواهد شد، ناحیه ی مورد نظر برای استخراج چربی توسط پزشک تعیین می شود، معمولا از نواحی مثل شکم ، ران یا پهلو که چربی اضافی دارند انتخاب می شوند.

مقدار چربی خارج شده از بدن فرد بسیار کم می باشد. چربی مورد نیاز توسط یک سوزن کوچک زیر پوستی برداشته می شود. این مرحله با دقت زیادی انجام می گیرد چون بافت و سلول های چربی به هیچ وجه نباید آسیب ببینند.

بعد از انتخاب ناحیه ی مورد نظر، جراح با ایجاد یک برش کوچک در آن ناحیه  به وسیله ی یک لوله ی باریک که کانولا نام دارد و با سرنگ بزرگ مخصوص، سلول های چربی را از بخش اهدا کننده بر می دارد؛ این فرآیند به گونه ای طراحی شده که حداقل آسیب به سلول های چربی وارد شود.

چربی ها با کانولاهای بسیار ظریف با قطر ۱ تا ۲٫۵ میلی متر تزریق می گردند. وقتی چربی ها به مقدار کم در قسمت موردنظر تزریق شوند سلول های چربی به صورت یکنواخت توزیع می گردند و این سلول ها به نحو مناسبی توسط بافت سالم احاطه می گردند. این مورد موجب می گردد که تماس بین چربی های تزریق شده با بافت سالم بدن انجام شود.

در نهایت سلول های چربی می توانند به صورت بسیار مناسب با اکسیژن و مواد مغذی تغذیه گردند و زنده بمانند. بعضی ها تصور می کنند که پس از خروج چربی از بدن، آنها به مقدار قابل توجهی لاغر خواهند شد بلکه این تصور کاملا غلطی است.

استخراج چربی : چربی ها خالص سازی شده و برای تزریق مجدد در صورت آماده می شود، برای این کار چربی های استخراج شده در داخل سانتریفیوژ قرار می گیرند و در داخل آن به سرعت چرخانده می شوند ، تا مایعات اضافی از سلول های چربی جدا گردد، در این مرحله سلول های چربی آسیب دیده از نمونه گرفته شده خارج می شوند. در نهایت فقط از سلول های کامل، آسیب ندیده و تمیز چربی برای انتقال و تزریق چربی استفاده می شود.

مرحله ی آخر تزریق چربی به صورت است ، برای راحتی بیمار و اینکه بیمار در طول تزریق هیچ دردی را احساس نکند، می توان قسمتی که قرار است، در آنجا تزریق انجام شود را بی حس کرد و عمل تزریق چربی به صورت را انجام داد.

کاربردهای تزریق چربی در زیبایی

پر کاربردترین استفاده از تزریق چربی، تزریق آن به بخش های مختلف صورت برای دستیابی به اهداف گوناگون است. کاربرد اصلی روش تزریق چربی پر کردن بخش هایی از بدن است که به دلیل کاهش ناگهانی وزن با بالا رفتن سن دچار افتادگی و خطوط (چین و چروک) شده اند. بنابراین می توان مهمترین کاربردهای این روش زیبایی را به شرح زیر لیست کرد:

لازم به ذکر است برای رفع افتادگی شقیقه می‌توان از روش تزریق فیلر شقیقه هم استفاده کرد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا چربی از بدن خود فرد برداشته می شود؟ احتمالا شنیده اید که در عمل های پیوند کلیه، قلب و … ، بدن ممکن است عضو جدید را قبول نکند و آن را پس بزند. همین اتفاق هم ممکن است در تزریق چربی پیش بیاید. بنابراین چربی که برای تزریق لازم است از بدن خود فرد برداشته می شود که سلول های آن با بدن فرد همخوانی داشته باشد. در این صورت مشکلی از سوی بدن مبنی بر قبول نکردن چربی تزریق شده وجود نخواهد داشت.

فواید تزریق چربی به صورت

** رفع خط خنده و اخم

**  حجیم کردن لب ها

** حجیم کردن گونه ها

** رفع مشکلات چانه و فرم دهی آن

** از بین بردن چین و چروک صورت

** اصلاح جای زخم، فرو رفتگی ها

زاويه دار كردن فك تحتاني **

صورت كشيده را بصورت گرد دراوردن **

پر كردن فرورفتگي هاي شقيقه در اثر پيري و يا لاغري **

پر كردن گودرفتگي چشمها **

ليفت ناحيه مياني صورت **

از دیگر مزایای تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت این روزها در همه کشورها به دلیل مزیت های فراوانی که دارد بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. این روش یک روش بی خطر است. در روش های دیگر احتمال خطراتی وجود دارد اما در روش تزریق چربی به صورت، احتمال بروز هرگونه خطری بسیار ناچیز است. در روش تزریق چربی به صورت نسبت به تزریق سایر پرکننده ها احتمال عفونت کمتر است.

این روش نیازی به بیهوشی کامل ندارد و تنها کافی است تحت بی حسی موضعی قرار می گیرید. این عمل سرپائی است و مدت زمان لازم برای انجام آن کم است و نیازی به بستری شدن ندارد. در حقیقت تزریق چربی به صورت، نوعی پیوند چربی است. تزریق چربی به صورت هیچ گونه زخمی از خود به جای نمی گذارد و درد بسیار کمی خواهد داشت . نتایج حاصل بعد از مدت کوتاهی قابل مشاهده است.چون از چربی بدن خود شخص استفاده می شود امکان واکنش های آلرژیک وجود ندارد، پس ایمنی بسیار بالایی دارد.

نتایج حاصل از تزریق چربی به صورت بسیار طبیعی است و ماندگاری طولانی دارند. همچنین یکی دیگر از مزیت ها این است که چربی های ناخاسته ی شما هم از بین می رود. به دلیل این که چربی از سلول های زنده تشکیل شده است، احتمال جا به جایی آن کمتر از ژل است. با استفاده از تکنیک های جدید تزریق بین 50 الی 70 درصد از سلول های گرفته شده از بدن، پس از تزریق، زنده می مانند.

مشاوره قبل از تزریق چربی به صورت

پزشک ابتدا سوابق بیمار را بررسی می کند و از سلامت عمومی وی مطلع می شود. در این شرایط در واقع مطمئن می شود که می تواند چربی را بدون ایجاد عوارض تزریق کند.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی به صورت

برخی از افراد از نظر ژنتیکی و با بالا رفتن سن، دچار تجزیه چربی می شوند و بخش هایی از بدنشان نامتقارن می شوند؛ بهترین کاندید جهت تزریق چربی محسوب می شوند

برای این افراد انجام عمل تزریق چربی راهکار مناسبی برای بازگرداندن تقارن به صورت یا بدن است. کسانی که قصد حجیم کردن لب ها، گونه ها و از بین بردن چروک صورت را دارند هم جزو بهترین گزینه ها برای انجام این عمل هستند.

ناگفته نماند که برای حجیم کردن لب ها تزریق فیلر لب هم روش موثری است. برای تزریق چربی به صورت به منظور بزرگتر جلوه دادن صورت و یا از بین بردن چین و چروک های صورت، به چربی کمتری نیاز است.

افرادی که از سلامت عمومی کاملی برخوردار باشند و از انجام عمل انتظارات معقولی داشته باشند و همچنین از تمامی عوارض و خطرات آن  آگاهی کامل داشته باشند و میزان چربی مورد نیاز را هم در بدن را داشته باشند، نتیجه ی لازم را خواهند دید.

افرادی که فشار خون بالایی دارند، افرادی که دیابت و قند خون دارند، افرادی که دچار مشکلات خونریزی هستند، افرادی که افسردگی شدیدی دارند وافرادی که دچار بیماری قلبی هستند، کاندیدای مناسبی برای این کار نمی باشند.

نکات مهم قبل از تزریق چربی

  •  جهت تزريق چربي براي صورت ابتدا با پزشك جراح زيبايي مشورت كنيد زيرا پزشك با توجه به معاينه و سابقه بيماري هاي قبلي شما دستورات لازم را ارائه ميكند .
  •  از كشيدن سيگار بعد از تزريق چربي اجتناب كنيد .
  •  قبل از انجام تزريق چربي به صورت حمام كنيد .
  • قبل از انجام تزريق غذاي سبك ميل كنيد .
  • بهتر است قبل و بعد از تزريق از مصرف داروهايي چون پروفن ، ژلوفن ، ديكلوفناك ، اسپيرين ، ويتامين اي و سي اجتناب كنيد .
  •  از مصرف غذاي سير دار ، چاي سبز بدليل افزايش خونريزي و كبودي ، قبل و بعد از تزريق پرهيز كنيد .

اقدامات و مراقبت‌های بعد از تزریق چربی

  •  برای جلوگیری از عوارض تزریق چربی به صورت، باید پس از عمل، هر چه سریع‌ تر راه رفتن را شروع کنید تا ورم کاهش پیدا کرده و از تشکیل لخته خون و عوارض تزریق جلوگیری شود.
  •  برای کاهش تورم تزریق چربی به صورت باید مصرف نمک را کم کنید.
  •  تغییرات ایجاد شده تا 1 سال ادامه دارد و از بین رفتن تورم نیز ممکن است حداکثر یک ماه زمان نیاز داشته باشد.
  • برای کاهش تورم و کبودی تا 3 روز بعد از عمل از کیسه یخ استفاده کنید. برای نواحی اهدا کننده چربی نیز می تواند از این شیوه برای کاهش عوارض بهره ببرید در طول دو هفته اول ممکن است کبودی از بین برود اما ورم ادامه دارد.
  •  3 الی 4 روز بعد از عمل، ورم در حال افزایش است. اما این موضوع کاملا طبیعی است و کم کم از بین می رود. چراکه بافت چربی دچار نشست می شود. گاهی برای کنترل ورم پزشک پوشیدن گن را توصیه می کند.
  • بعد از تزریق ممکن است یک طرف قسمت تزریق شده از طرف دیگر متفاوت به نظر برسد. این ناهماهنگی بعد از چند روز از بین می رود؛ و اگر این مشکل حل نشد، باید یک جلسه تزریق می توان آن را ترمیم کرد.
  • یادتان نورد که حجم چربی با تغییر وزن بدن شما تغییر می کند. اگر بعد از تزریق دچار افزایش وزن شوید این افزایش وزن ممکن است در محل های تزریق بیشتر نمود پیدا کند.در دوره نقاهت از انجام فعالیت های سنگین و کارهایی که نیاز به خم شدن طولانی دارد اجتناب کنید. البته محدودیت حرکتی برای بخشی که چربی از آن برداشته شده وجود ندارد. اما باید مراقب افزایش فشار شکمی که به افزایش تورم منجر می‌شود بود.
  •  بهتر است تا دو روز بعد از عمل از دو بالش زير سر هنگام خوابيدن استفاده كنيد.
  •  در هفته اول درمان، تا می توانید استراحت کنید.
  •  انجام فعالیت های سبک مانند مطالعه و تماشای تلویزیون منعی ندارد.
  •  انجام ورزشهاي سبك سه روز بعد از تزريق چربي مجاز مي باشد ولي انجام فعاليتهاي سنگين و ورزشي شديد بهتر است بعد از دو هفته شروع شود.
  • تا 6 هفته ممکن است چربی تزریق شده جذب شود. اما بعد از این زمان چربی باقی مانده ثابت است.
  • تا 10 روز پس از تزریق چربی باید از حرارت بالا (سونا ، جکوزی ، بخور) و فشار و ضربه به ناحیه تزریق شده پرهیز کرد.
  •  هفته اول، ظاهر بدن شروع به طبیعی شدن می کند. در این مرحله می توانید برای پنهان کردن کبودی و ورم از لوازم آرایش استفاده کنید.

آیا تزریق چربی برای افراد لاغر ممکن است؟

اولین ذهنیتی که برای عموم افراد به وجود می‌آید این است که قطعاً یک فرد لاغر، چربی کافی جهت انجام این تکنیک زیبایی را ندارد در نتیجه صلاحیت لازم برای انتقال چربی را نخواهد داشت. اما این تصور کاملاً غلط است. زمانی که در مورد لاغری صحبت می‌کنیم، منظور ما لاغر بودن تمامی قسمت‌های بدن نیست بلکه بعضی از افراد صورت بسیار لاغر داشته اما در عین حال چربی‌های زیادی در ناحیه شکم خود دارند.

عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی یک روش بسیار کم خطر است و عوارض خاصی ندارد. اما به هر حال در هر روش درمانی، یک سری عوارضی وجود خواهند داشت، حتی اگر موقتی باشند. در هنگام خارج کردن چربی از عضو مورد نظر شما، ممکن است احساس درد، سوزش و کمی فشار در آن ناحیه کنید و باعث ترشح یک نوع مایع خونی رنگ شود که بسیار طبیعی است که با استفاده از قرص های آرام بخش برطرف خواهد شد.

نتایج تزریق چربی در صورت

نتایج حاصل بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است ولی نتایج در روزهای اول ، ممکن است کمی اغراق آمیز باشد چرا که در حدود ۲۵ درصد، چربی بیشتری در ناحیه تزریق می گردد، که به تدریج حدود یک سوم از چربی های تزریق شده به آهستگی جذب می گردند.

 بقیه آن به صورت موفقیت آمیزی پیوند خواهد خورد و بر جای باقی می مانند و در نهايت از كل حجم چربي تزريق شده حدود ٣٠ درصد در صورت باقي مي ماند كه همين مقدار براي جوانسازي صورت كافي است.

به میزان ۶۰ درصد از چربی های استخراج شده نجات یافته و تزریق شده و زنده می مانند و این ۶۰ درصد ثابت است .البته نتیجه نهایی به زنده ماندن سلول های چربی انتقال یافته بستگی دارد.

این موضوع کاملا به نحوه استخراج چربی مربوط می شود ، هرچه قدر استخراج چربی با دقت انجام شود و غنی سازی به نحوی مناسب انجام بگیرد و به شیوه ی درستی تزریق شود ، احتمال و درصد چربی هایی کخ زنده می مانند ، بیشتر است.

پس از تزریق چربی‌ سلول‌هایی که زنده نمانده‌اند به تدریج جذب می‌شوند و نتايج نهايي تزريق تا ٦ ماه بعد مشخص مي شود. البته زمان مشاهده نتایج به ناحیه درمان شده و سلامت عمومی بیمار بستگی دارد.

جراح شما سعی می‌کند به میزانی که احتمال دارد چربی‌ها جذب شده و باقی نمانند، چربی بیشتری از ابتدا تزریق کند تا نتایج نهایی مطابق با خواسته‌ی شما باشد اما در هر حال، از آنجایی که نتایج نهایی تزریق چربی غیرقابل پیش‌بینی است، ممکن است برای رسیدن به نتایج نهایی دلخواه نياز به جلسه دوم تزريق باشد.

پرسش‌های متداول در رابطه با تزریق چربی به صورت 

چرا تزریق چربی پرطرفدار است؟

چون در این روش از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، احتمال بروز حساسیت پس زدن جراحی کم است. به همین دلیل دوام و ماندگاری این روش نسبت به سایر روش های پرکننده زیبایی بیشتر است. و امکان جابجایی و یا حرکت چربی زیر پوست وجود ندارد.

دوره بهبودی تزریق چربی به صورت چقدر است؟

بعد از تزریق چربی به صورت مقداری کبودی و تورم وجود دارد که به مرور زمان ظرف حداکثر 2 هفته از بین می رود.

تزریق چربی به صورت روش ایمنی است؟

در این روش از سلول های چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، علاوه بر ایمنی و کارآمدی، امکان حساسیت نیز به صفر می رسد.

مدت زمان تزریق چقدر است؟

بسته به ناحیه تحت درمان، مدت زمان لازم متفاوت است. به طور میانگین تزریق چربی به صورت حدودا 1 ساعت زمان نیاز دارد.

با یک بار تزریق می توان به نتایج دلخواه رسید؟

در مورد تزریق های محدود مثل تزریق لب، ممکن است یک مرتبه تزریق کافی باشد. اما در موارد گسترده تر برای این که به نتیجه دلخواه برسید معمولا باید 2 الی 4 بار تزریق انجام دهید. برخی از پزشکان، بار اولی که چربی را لیپوساکشن می کنند، مازاد مورد نیاز را نگه می دارند تا در تزریق های بعدی استفاده کنند. اما برخی نیز در هر بار تزریق از چربی جدید استفاده می کنند.

برای انجام این عمل، بدن باید مقدار چربی مشخصی داشته باشد؟

در تزریق چربی به صورت از چربی خود بدن استفاده می‌شود. بنابراین اگر فرد متقاضی این عمل چربی کافی برای کشیدن و تزریق به محل مورد نظر را در بدن نداشته باشد، گزینه مناسبی برای انجام این عمل نمی باشد.

چه زمان می توان پس از درمان به محل کار و فعالیت های عادی بازگشت؟

این موضوع بستگی به توصیه پزشک دارد. اما معمولا بین 3 تا 5 روز زمان نیاز دارید تا بتوانید به محل کار و فعالیت های روزانه خود باز گردید.

برای بازگشت به فعالیت های ورزشی به چه میزان زمان نیاز داریم؟

با گذشت 7 تا 10 روز پس از درمان، امکان بازگشت به فعالیت های ورزشی وجود دارد. البته باز هم با توجه به توصیه پزشک این زمان ممکن است متغییر باشد.

جهت تشکیل فرآیند خون رسانی به چربی تزریق شده چه مدت زمان نیاز است؟

خون رسانی جدید به سلول های تزریق شده به چند ماه زمان نیاز دارد. شبکه خون رسانی به این بافت ها حدود 6 ماه زمان نیاز دارد. اما گاهی نیز این فرایند 12 تا 18 ماه طول می کشد.

چربی را باید هر چند وقت یک بار تجدید کرد؟

بهترين زمان براي تزريق مجدد چربي براي افزايش اثر چربي ٤ ماه بعد و با استفاده از چربي فريز شده از نوبت اول مي باشد. اما بسته به شرایط بیمار ممکن است باز هم نیاز به تزریق مجددا وجود داشته باشد. بهتر است 2 سال بعد از تزریق اولیه این عمل مجددا تکرار شود. اگر بیمار از نتیجه عمل راضی باشد می تواند هر 2 سال یک بار آن را تجدید کند. جالب است بدانید که حتی اگر چربی کاملا آب هم شود باز هم حدود 30 درصد پایه آن باقی می ماند.

جذب چربی در بدن چه کسانی رخ می دهد؟

معمولا پزشکان توصیه می کنند که بعد از تزریق چربی به صورت یک سری نکات را رعایت کنید. به عنوان مثال به اکثر این افراد رژیم غذایی خاصی داده می شود. به عنوان مثال اگر کسی که چربی تزریق کرده است اقدام به رعایت رژیم غذایی سخت کند، اولین جایی از بدنش که لاغر می شود، محلی است که در آن چربی تزریق کرده است. این موضوع نشان می دهد که فردی که چربی تزریق کرده است، باید رژیم غذایی متعادل داشته باشد.

این در حالی است که معمولا توصیه می شود زمانی اقدام به انجام این عمل کنید که قصد لاغر کردن خودتان را نداشته باشید. البته جذب چربی در بدن افراد مختلف متفاوت است. در بدن برخی از افراد چربی بیشتر باقی می ماند و در بدن برخی دیگر به سرعت جذب می شود. بنابراین این امر به هیچ وجه قابل پیشبینی نیست و تنها بعد از تزریق اول می توان این موضوع را متوجه شد.

آیا پس از انجام عمل می توانیم کارهای روزمره خود را ادامه دهیم؟

بله مطمئنا. اصلا یکی از مزایای خوب تزریق چربی به صورت این است که شما پس از آن می توانید به راحتی حرکت کنید و کارهای روزمره خود را نیز انجام دهد.

فاصله بین جلسات تزریق چربی به صورت چقدر است؟

نمی توان با قطعیت در مورد زمان مناسب برای تزریق مجدد چربی صحبت کرد زیرا بسته به شرایط فرد و اندام مورد نظر متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی کارشناسان معتقدند برای تزریق مجدد چربی باید حداقل 6 ماه صبر کرد. این بدان معناست که افراد می توانند دو بار در سال این عمل زیبا را انجام دهند. البته لازم است پس از 6 ماه به متخصص مراجعه شود تا ماندگاری اثر تزریق چربی بررسی شود.

 آیا نتیجه تزریق چربی به صورت دائمی است؟

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که تزریق چربی روند طبیعی پیری را متوقف نمی‌کند بنابراین ممکن است به مرور زمان پوست شما تغییرات طبیعی داشته باشد. علاوه بر این، سلول‌های چربی که به صورت تزریق می‌شوند با تغییرات وزن بدن دچار تغییر می‌شوند، این مسئله می‌تواند زیبایی فرد را به خطر بیندازد. بنابراین بیماران باید بعد از تزریق چربی وزن ثابتی داشته باشند. وزن ثابت، سبک زندگی سالم، محافظت در برابر آفتاب و مراقبت از پوست می‌تواند به حفظ نتایج تزریق چربی به صورت کمک کند.

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه تزریق چربی به صورت بسیار بالا نیست و با بودجه ای نه چندان زیاد، می توانید به بهترین نتیجه ها برسید. ماده ای که تزریق می شود از درون بدن خود فرد برداشته می شود؛ به همین دلیل  مواد و لوازمی که در این عمل مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت چندانی ندارند. بیشترین قیمتی که باید پرداخت کنید، دستمزد پزشک است که این مورد هم کاملا متفاوت که بستگی بهمیزان توانایی، تخصص، منطقه جغرافیایی و امکانات مطب یا کلینیک دارد است.

همچنین این قیمت ها برای هر بیمار بستگی به عوامل مختلف دارد مثلا به تعداد نواحی تحت درمان و مقدار چربی استخراج شده  و تزریق شده دارد. عوامل مختلفی از جمله نوع بی حسی، تعداد تزریق، میزان چربی مورد نیاز و مراقبت های قبل و بعد از عمل در هزینه این روش زیبایی دخیل هستند. بنابراین برآورد مثلا هزینه تزریق چربی به گونه و تزریق چربی به چانه با یکدیگر متفاوت است.

سوالات متداول در رابطه با تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی به صورت بیشتر از تزریق ژل است؟

پرکردن به وسیله چربی و یا ژل تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند؛ اما مدت ماندگاری آنها متفاوت است. به طور کلی تزریق چربی به صورت 2 سال در بدن ماندگاری دارد. پیشنهاد ما این است که انتخاب نوع ماده تزریقی را بر عهده پزشک بگذارید. پزشک با توجه به خواسته شما و شرایط شما بهتر از هرکسی می تواند بین چربی و ژل آنچه برای شما مفیدتر است را انتخاب نماید.

آیا تزریق چربی به صورت درد دارد؟

تزریق چربی به صورت درد کمتری نسبت به تزریق در باسن و سینه دارد. علت آن نیز میزان چربی کمتری است که تزریق می شود. در هر شرایطی استفاده از مسکن های خوراکی و تزریقی موجب کنترل کامل درد می شود.

از چه مناطقی بیشتر چربی برداشته می شود؟

در افراد مختلف محل مناسب برداشتن چربی متفاوت است. معمولا چربی هایی که به رژیم غذایی مقاوم هستند بهترین گزینه برای انجام این عمل می باشند؛ مثل قسمت خارجی ران و باسن، به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوستی تمام مناطق بدن می توان به این منظور استفاده کرد. پهلو ها، ران ها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری نسبت به رژیم غذایی دارند.

نمونه عکس های قبل و بعد از تزریق چربی توسط دکتر سالومه سالاریان

4.1/5 - (11 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

دیدگاه کاربران (96 دیدگاه)

  1. سلام وقت بخیر من تزریق چربی صورت انجام دادم
    الان بعد یکماه چیزی نمونده صورتم مثل قبل شده لطفا رهنمایی کنید که چرا اینطور شده !! دکترم گفتن کربوکسی انجام بده صورتت پرمیشه
    ایا واقعیت داره ؟!!

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      معمولا ۲۰ درصد چربی باقی میماند اگر با تکنیک درست انجام شده باشه
      با پزشک خود مشورت کنید و با عکسهای قبل از تزریق مقایسه کنید
      احتمالا ورم صورتتون کم شده که باعث نگرانی شما شده ولی نگران نباشید این قسمتی که کم شده ورم شماست و نه چربی
      بخاطر همین تغییرات ما همیشه در تزریق چربی کمی بیشتر تزریق میکنم یعنی overcorrection میکنیم تا بعد از فروکش کردن ورم صورت قابل قبول باشد

      در مورد کربوکسی تجربه ای ندارم چون انجام نمیدم

  2. سلام خانم دکتر
    من امروز ۵ روزه که تزریق چربی انجام دادم صورتم خارش داره علتش چیه ممنون میشم راهنمایی 🙏🏻

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام، در موارد کمی خارش ایجاد می‌شود توصیه می‌شود شستشوی با آب صابون انجام شود و در صورت ادامه خارش یک داروی ضد خارش مثل فاست اوور ۱۸۰ میلی گرمی روزانه مصرف کنید

  3. سلام
    من 33 سالمه و 8 ماهی میشه که به صورتم چربی تزریق کردم ، اما هنوز سمت راست لپم کمی پرتر هست و زیر هردو چشم و در لپ هم حالت کیست مانند گرد و سفت شده آیا راه درمانی هست؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام، بله با تزریق داخل کیست ها و یا تخلیه و یا برداشتن کامل کیست چربی احتمال برطرف شدن کیست های ناشی از تزریق چربی هست.

  4. عارفه اصلانی :

    سلام من برای دومین بار تزریق چربی رو روی صورتم انجام دادم. بار اول ۷ ماه پیش بوده. .. و الان بعد از دو هفته صورتم عفونت کرده و خیلی درد می کنه. هر مدل آنتی بوتیک های تزریقی رو هم استفاده میکنم. به نظر شما چکار کنم و آیا لازم به تخلیه چربی از صورتم هست یا خیر؟
    ممنون

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام و تشکر از مشاوره
      سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی به چربی پیوند شده در صورت می‌شود ، مصرف سیگار و کاهش اکسیژن رسانی به چربی باعث ناپایداری و جذب زودتر و بیشتر چربی تزریق شده می‌شود . توصیه می‌شود تا سه هفته بعد از تزریق چربی از مصرف سیگار جلوگیری شود.

  5. سلام وقتتون بخیر من بعد از ۴ ماه از تزریق چربی بصورتم یه غده تو سمت چپ صورتم ایجاد شد دلیلش چیه و به کدام متخصص باید مراجعه کنم ؟؟

  6. سلام؛ وقت بخیر
    میشه قبل از عمل جراحی زیبایی بینی تزریق چربی به گونه انجام داد؟
    رو نتیجه جراحی زیبایی بینی تاثیر منفی خواهد داشت یا خیر؟
    ممکنه جراحی زیبایی باعث جا به جایی چربی زیر گونه بشه؟
    و یا تزریق چربی باعث بشه که کبودی های بعد از جراحی زیبایی از بین نره و آثارش بمونه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید خانم دکتر
    خیلی ضروری هست

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام ، در صورت ضروری بودن هر دو عمل جراحی زیبایی پشت سر هم بهتر است اول بینی عمل شود و بعد از حداقل یکماه چربی تزریق شود .
      اگر تزریق چربی به دلایلی زودتر انجام شود توصیه می‌شود جراحی زیبایی بینی سه تا شش ماه بعد انجام شود.

  7. سلام.خسته نباشید. من برای بار دوم تزریق چربی انجام دادم. بار اول 7 ماه پیش بوده. .. و الان بعد از دو هفته صورتم عفونت کرده و بسیار دردناک است… انواع آنتی بوتیک های تزریقی استفاده میکنم. به نظر شما چکار کنم و آیا لازم به تخلیه چربی از صورتم هست یا خیر؟ با تشکر

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام در صورت عدم پاسخ به درمان انتی بیوتیک تزریقی و کورتون سیستمیک تخلیه چربی مفید هست البته باید داروهای موثر بگیرید

  8. سلام من ۸ روزه که تزریق چربی انجام دادم
    چربی یک طرف صورتم سفت و زیاد هس
    و چربی طرف دیگه کاملا نرم و کم هستش و از این غیر قرینگی خسته شدم
    میشه راهنمایی کنین

  9. سلام من حدود ۱۰ روز هست تزریق چربی به صورت و نانو فت زیر چشم انجام دادم از همون روز دوم احساس کردم همه ی چربی ها داره میاد پایین و لپ میشه و نزدیک چونم میاد . الان که ۱۰ روز گذشته خیلی بیشتر شده و فقط چربی قسمت پایین صورتم مونده . میتونم تا هنوز چربی قشنگ جذب نشده تخلیش کنم . خواهش میکنم دکتر جان پاسخ بدهید افسردگی شدید گرفتم بنده ۳۰ سالم هست

  10. سلام وقت بخیر. بنده حساسیت مکانیکی دارم اما دارویی مصرف نمیکنم و اثرات کهیری بعد حساسیت پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از بین میره خودش. آیا تزریق چربی به روش بادی جت به صورتم برای بنده خطرناک هست؟ با تشکر

  11. سلام خانم خانم دکتر من 29 سالمه و 6 ماه هست که تزریق چربی به صورت انجام دادم
    اما هنوز سمت راست لپم کمی پرتر هست و زیر هردو چشم و در لپ هم حالت کیست مانند گرد و سفت شده آیا راه درمانی هست واقعا افسردگی گرفتم و اینکه این حجم صورتم امکان داره کم تر شه یا همینقدر میمونه؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      بله کمتر میشه ، گرد و سفت شدن در لمس مهم نیست اگر بطور واضح دیده شود باید پیگیری کنید

  12. سلام خانم دکترمن۲۱سالم میخوام تزیق چربی صورت انجام بدم چه عوارضدارد وچندساله ماندگاره بعضیامیگن بعد از مدت حالت شلی وافتادگی پیدا میکنددرست منتظر جوابم

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      ۲۰ الی ۳۰ درصد از حجم چربی تزریق شده برای همیشه در صورت شما باقی میماند البته اگر چاق و لاغر بشید مسلما روی این چربی ها تاثیر میگذارد ، شلی پوست به مرور زمان در تمام افراد ایجاد می‌شود و ربطی به تزریق چربی ندارد
      با احترام
      دکتر سالاریان

  13. سلام خانم دکتر
    ببخشید میخوام تزریق چربی برای صورتم انجام بدم چه عوارضی دارد و چقدر ماندگاری داره
    و بعضیا میگن بعد از مدتی صورت حالت شلی و افتادگی پیدا میکند

  14. سلام وقت بخیر در صورتی که نگرانی بابت تزریق چربی در زیر چشم ( جهت همسان سازی خطی که بالای گونه ایجاد شده ) وجود داشته باشه به نظرتون تزریق بوتاکس گزینه بهتری نیست ؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      بوتاکس برای این خط که میفرمایید موثر نیست ، تاثیر بوتاکس و چربی کاملا متفاوت می‌باشد و مکمل هم هستند جایگزین یکدیگر نیستند ، جایگزین تزریق چربی در بعضی موارد تزریق فیلر هست
      با تشکر
      دکتر سالاریان

  15. سلام خسته نباشید، میخاستم بدونم بخاطر پیشانیه باریک و براومدم، امکانش هست بالای شقیقه ام چربی تزریق بشه .. ؟ ممنون

  16. سلام خانم دکتر، ببخشید من درکودکی از ارتفاع افتادم و یک سمت پیشانیم شکسته و فرو رفتگی داره، طوری ک الان سمت چپ پیشونیم خیلی کوچیک تر و فرورفته تر از سمت دیگس، با تزریق چربی امکانش هست برطرف شه ؟ قرینه سازیه صورت چطور ؟ ایا ضربه ای ک به پیشانیم خورده باعث این ناقرینه بودن شده ؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      ممکنه از ضربه باشه و یا یک مساله ژنتیکی باشه ، تزریق چربی ظاهرش رو بهتر میکنه

  17. سلام دکتر من چیکار کنم برا تزریق درد نکشم همه میگن خیلی درد داره با بی حسی….. داروی خوراکی قبلش نیست که بشه این درد رو حس نکرد

  18. سلام خانم دکتر.
    من در نواحی خط خنده وخط ودوطرف لب وچانه افتادگی هایی دارم که میخوام تزریق چربی انجام بدم، ودوست ندارم که صورتم چاق بشه، ایا با تزریق چربی، ممکنه؟
    ودرضمن حدود14 ماه پیش ژل در لبم تزریق کردم که الان احساس می کنم که این مقدار ژل به اندازه، یک گردی کوچک (درحد عدس) درمحلی بین لب وبینی من قرار گرفته که خیلی ازارم میده، چکار باید بکنم؟ ممنونم از پاسخگویی شما.

  19. سلام دارم خانم دکتر بعضی مقاله ها نوشته شده که تزریق چربی حداکثر شش ماه تا یکسال ماندگاری داره یه جاهایی هم نوشته شده سی درصد باقی میمونه که همونم کافیه کدوم درسته یعنی باید عمل تزریقو هر سال انجام داد

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      اکثر چربی تزریق شده طی ۶ ماه تا یکسال جذب میشه به جز ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل چربی تزریق شده که دائمی می‌باشد و باقی می ماند که همین مقدار باقیمانده برای جوانسازی کافی است ، مثلا اگر ۳۰ سی سی چربی تزریق کنیم ۶ الی ۹ سی سی چربی بطور طولانی مدت داخل صورت باقی می ماند و بقیه جذب می‌شود و همین ۶ الی ۹ سی سی چربی برای فرد مناسب است
      با احترام
      دکتر سالاریان

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      هر دو همزمان توصیه نمیکنم ابتدا جراحی بینی انجام بشه و بعد از دو ماه تزریق چربی انجام بدید ، در صورتیکه اول تزریق چربی میکنید جراحی بینی را سه ماه بعد انجام بدید
      با تشکر
      دکتر سالاریان

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      هر دو همزمان توصیه نمیکنم ابتدا جراحی بینی انجام بشه و بعد از دو ماه تزریق چربی انجام بدید ، در صورتیکه اول تزریق چربی میکنید جراحی بینی را سه ماه بعد انجام بدید
      با تشکر
      دکتر سالاریان

  20. سلام خانوم دکتر
    من ۲۵سالمه و پیشونیم چنتا خطوط داره
    بنظرتون فیلر انجام بدم بعدا مشکلی نمیشه؟
    بعد چند سال خطوط عمیق تر نمیشن؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      با توجه به سن تون بهتره بوتاکس رو شروع کنید در صورتیکه هر ۶ ماه مرتب تزریق انجام بدیم خطوط محو میشن ، در صورت عدم استفاده از بوتاکس خطوط به مرور زمان عمیق تر میشن
      فیلر براتون مناسب نیست
      با تشکر
      دکتر سالاریان

  21. سلام من سرطان خون داشتم پیوند مغز استخوان دادم سه سال از پیوند گذشته می خواهم روی صورتم انجام دهم برام مشکل ایجاد نمیکند.

  22. سلام خانم دکتر
    من40سالمه و میخوام تزریق چربی به صورت انجام بدم پزشکم پیشنهاد زاویه سازی فک رو هم میده من با اینکه دوست دارم ولی نگرانم که به مرور زمان به سمت پایین افتادگی پیدا کنه
    آیا ممکنه با توجه به سنم این اتفاق بیافته؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      اگر در محل درست تزریق شود و زاویه سازی انجام شود احتمال تغییرات غیر کنترل شده کم می‌شود

  23. سلام خانم دکتر
    یک ماه و نیم پیش تزریق چربی در ناحیه صورت انجام دادم. قرار بود گونه هام برجسته شه اما لپم بزرگ شده . این طبیعیه؟ همینطور قسمت خط کنار لب در دو طرف چونه داره چین می خوره مثه خانم ۶۰ ساله. این چینها درست می شه یا نه؟

  24. سلام کسی که 3 ساله تزریق چربی تو صورت انجام داده اگر رژیم لاغری یا قرص لاغری استفاده کنه ممکنه باعث ریختن اون چربی ها بشه؟؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      چربی های تزریق شده همانند چربی های بدن عمل می‌کنند در صورت چاقی یا لاغری تحت تاثیر قرار میگیرند و زیاد و کم می‌شوند.

  25. سلام میخوام تزریق چربی کل صورت انجام بدم ،،خواستم ببینم تزریق چربی صورت شامل چه قسمت هایی میشه آیا پیشانی و گونه و فک زیر چشم هم میشه

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      بله در صورت نیاز و بدست آوردن نتیجه بهتر میتونه شامل تزریق باشه
      با تشکر
      دکتر سالاریان

  26. سلام خانم دکتر سالاریان.خسته نباشید.همسر من ۴ روز قبل عمل تزریق چربی انجام داده و صورتش خیلی متورم شده.خیلی ناراحته و احساس میکنه این تورم در صورتش خواهد ماند.حداکثر زمان رفع تورم در عمل چربی صورت چقدر هست؟دکترش هم پاسخگو نیست امکانش هست برای ویزیت خدمت شما برسیم؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      نگران نباشید تورم بعد از تزریق چربی طبیعی است و ظرف ده روز خیلی کمتر می‌شود ، از طرفی تزریق چربی کمی بیشتر از حد مناسب برای رسیدن به نتیجه مطلوب امری طبیعی است زیرا چربی به مرور جذب می‌شود و بهتر است در ابتدای امر بیشتر تزریق شود البته این بسته به رضایت بیمار دارد
      برای کاهش ورم صورت از آب کرفس روزی سه لیوان تا سه روز استفاده کنید
      در صورت نیاز برای ویزیت چهارشنبه صبح به مطب مراجعه کنید
      با تشکر
      دکتر سالاریان

  27. باسلام لطفا بفرماییداز تزریق چربی برای جوانسازی پوست دست هم میشه استفاده کرد؟پوست دستهای من خیلی نازک و چروک وتیره بالکه های قهوه ای رنگ شده بطوریکه همه رگهای زیر پوستی متورم وقابل دید هست وبایک شستشوی باآب حتی بدون شوینده دچار خشکی مفرط میشه که باید کلی مرطوب کننده بزنم تا احساس آرامش کنم.

  28. سلام خسته نباشید… من شش روزه که تزریق چربی صورت انجام دادم موقع حرف زدن احساس بدی دارم انگار عضلات صورتم درحین سفتی کش میان میخواستم بدونم مشکل خاصی هست صحبت کنم یا طبیعیه…و اینکه میشه برای کاهش ورم صورت از کرم استفاده کرد؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      این حالات شما احتمالا مربوط به ورم است که طبیعی است ، صحبت در حد رفع نیاز روزمره مشکلی ندارد ، کرم برای کاهش ورم مناسب نیست ، آب کرفس برای کاهش ورم میل کنید
      با احترام
      دکتر سالاریان

  29. با عرض سلام و خسته نباشید.من خیلی لاغرم و در ناحیه ران یا شکم چربی برا تزریق به صورت ندارم ایا میشه از چربی کسی که گروه خونیش با من یکیست برا پیوندچربی صورت یا دست هام استفاده کنم ..متشکرم

  30. سلام خسته نباشید من می خوام تزریق چربی انجام بدم و لیفت صورت با نخ البته دکتر بهم گفته آیا انجام هر دو ضرورتی دارد

  31. با سلام خدمت دکتر عزیز
    بنده صورتم لاغره قصد تزریق چربی برای صورت دارم .خیلیا میگن به مرور زمان افتادگی و شل شدن صورت به دنبال داره و امکان تخلیه چربی کم هست .لطفا راهنمایی کنید ایا این عوارض قطعی هست ؟ و در صورت تزریق چربی به صورت تا اخر عمر ماندگاری دارد یا بازهم صورت به حالت اول برمیگردد و چربی ها آب میشن ؟

  32. عرض ادب و خسته نباشید خدمت سرکار خانم دکتر سالاریان
    بنده ۳۶سالمه و شغلم رانندگیه،میخوام تزریق چربی توی صورت انجام بدم راستش صورتم خیلی لاغر شده و شدیدا عذابم میده،در ضمن از لحاظ بدنی هم لاغر هستم،احتمال داره که چربی لازم برای صورتم رو نتونید از بدنم بگیرید با توجه به لاغریم؟خانم دکتر واقعا دارم افسرده میشم از این حالت صورتم،لطفا راهنماییم کنید،اگه ممکنه هزینه عمل رو تقریبی بفرمایید ممنون میشم،انشالله بتونم بیام خدمتتون هرچه زودتر

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      با توجه به شرح حالتون تزریق پروفایلو براتون مناسبتره ، بهتره ببینمتون و اظهار نظر قطعی کنم
      با تشکر از مشاوره
      دکتر سالاریان

  33. با سلام.من حدود ۱۰ ماه پیش تزریق چربی صورت داشتم..سمت چپ صورتم در بعضی از روزها شدید متورم میشه و یک گلوله اندازه یک نخود زیر پلک چشم چپم هست..در دو طرف چانه صورتم افتادگی پیدا کرده حالت همستر مانند شده.دکترم به هیچ عنوان پاسخگو نیستند. ..من واقعا حالم از این موضوع بده و شدید دپرس شده ام ..شما چه راهی پیشنهاد میکنید؟ پیشاپیش بسیار سپاسگزارم از پاسخگوییتون.

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      اگر تزریق ژل در گذشته نداشته اید احتمالن اون برجستگی زیر چشم کیست چربی هست که با تزریق دارو و در مواردی تخلیه کیست از بین می‌رود . برای افتادگی اطراف چانه نمیتوان فعلن کاری کرد باید زمان بدهید در سال‌های آینده لیفت جراحی کنید .
      با احترام
      دکتر سالاریان

      1. سلام خسته نباشین.خانم دکترمن ۴روزه تزریق چربی به صورتم انجام شده الان یک طرف صورتم بااون یکی فرق داره البته خودم تومطب متوجه شدم که یک طرف صورتم چربی کمی تزریق شدبه دکترم گفتم گفت توترمیم درست میکنم.خانم دکترمیخواستم بدونم توترمیم تقارنش درست میشه یانه؟مرسی

  34. آیا تزریق چربی فریز شده حاصل از چربی مرحله ی اول دارای خاصیت پیوند یافتن و همچنین سلولهای زنده میباشد و همان کیفیت چربی تازه قبل از فریز رل دارد؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام
      اگر چربی با روش صحیح علمی برداشت و فریز شود درصد ماندگاری بهتری دارد ، در اینصورت تزریق مجدد چربی فریز شده موثر خواهد بود
      با احترام
      دکتر سالاریان

  35. سلام
    4روزه تزریق چربی انجام دادم احساس میکنم گونه هام متقارن نیست و هماهنگ نیست ممنون میشم راهنمایی کنید

  36. سلام وقت بخیر.دکتر عزیز حدود سه ماه از تزریق چربی به باسن میگذره.یک قسمت از تزریق حدود ۲۰ سانت کبود و سفت شده و کل پاهایم درد خفیف دارد.به دستور دکتر ۴ عدد آمپول سفتریاکسون زدم ولی فقط یک مقدار درد بهتر شد ولی کبودی و سفتی هست .اگه ممکنه لطفا راهنمایی کنید مشکلم چطور حل میشه

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلامT در این مرکز مشاوره اعمال زیبایی مربوط به صورت و گردن انجام می‌شود . بهتر است جهت ادامه درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

  37. سلام و عرض ادب
    خانم دکتر عزیز، ممنون که پاسخ تمام سوالات رو با حوصله می دهید.
    آیا شما تزریق چربی در سینه هم انجام می دهید، درصورت مثبت بودن پاسخ هزینه عمل رو می فرمایید.

  38. سلام من شش ماه پیش تزریق چربی داشتم توی زاویه فکم مثل یه توده کوچیک و گرد هستش که درد خفیفی هم داره مشکل از کجاست ؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      با سلام، لطفا با پزشك مربوطه كه انجام دادند مشورت كنيد ولي احتمالا ربطي به تزريق چربي نداشته باشه براي پيگيري بيشتر بايد سونوگرافي انجام بديد در صورت نياز حضوري تشريف بياريد.

  39. سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من حدودیک هفته پیش تزریق چربی به لب انجام دادم حالا لبم حالت سوزش وخارش داره( البته وقتی دست میزنم )وجوشای ریزسفیدی هم زده البته جوشا متورم نیست فقط مثل نقطه های ریز سفیده به نطر شما طبیعیه ؟درغیراینصورت چکارکنم؟درضمن دکتر یه آمپول دگزا برام زد

  40. سلام من متاهل هستم و ۲۳ سالم هستند میخام تزریق گونه کنم ی بچه دارم .. زایمانمم طبیعی هستند .. سوالم اینه ک ایاتزریق ب زایمان دومم مضر هستند یان تو آینده ک میخام بچه دونو بیارم برام مشکل ایجاد می‌کنه این تزریق یانه؟؟؟؟

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      با سلام، تزريق چربي يا تزريق فيلر از جنس مرغوب و استاندارد منعي براي بچه دار شدن و زايمان ندارد و تداخلي هم ايجاد نميكند.

  41. عرض ادب و احترام
    در ناحیه دو طرف استخوان پیشانی جمجمه برآمدگی دارد میخواستم با تزریق ژل در ناحیه پیشانی صاف و یکدست میشود با تشکر

  42. سلام من تزریق چربی انجام دادم دبعد از مدت هفت ماه از چربی که فریز کرده بودم برای تریمم دکترم استفاده کرد .الان شش روز گذشته ولی همچنان تورمو درد توصورتم رو دارم .
    نمیدونم چرا نگرانم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      سلام از انتی بیوتیک و داروهای ضد التهاب استفاده کنید ، درد و تورم در این مقطع تا حدودی طبیعی است ، از اب کرفس و أناناس استفاده کنید

    1. دکتر سالومه سالاریان :

      خیر ربطی به جراحی های دیگه نداره ولی کلن از چربی تزریق شده حدود ٣٠ الی ٣۵ درصد در طی زمان باقی می ماند که البته این مقدار معمولن برای جوانسازی کافی است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط