سن مناسب برای عمل بینی

فهرست مطالب

برای انجام جراحی بینی سن مشخصی تعیین نشده است، در واقع عمل بینی محدودیت سنی برای اشخاص با سن بالا که در سلامت کامل به سر می برند، ندارد. ممکن است این سوال پیش آید که رشد بینی تا چه سنی است؟ در دختران رشد بینی تا پایان 16 سالگی و در پسران تا پایان 17 سالگی می باشد. بهتر است قبل از جراحی بینی به طور کامل از روند انجام آن اطلاعات کافی بدست آورید. توجه داشته باشید که سن مناسب برای عمل بینی در هر فرد متفاوت است. تعداد زیادی از متقاضیان عمل بینی می خواهند بدانند بهترین زمان برای عمل بینی چه سنی است؟

نکته مهم در این نوع عمل سن زیاد افراد متقاضی می باشد، افراد بالای 55 سال به دلیل افتادگی پوست صورتشان جراحی بینی به عنوان یک چالش محسوب می شود، چون بعد از تمام شدن این عمل کشیدن پوست بینی کار دشواری می باشد، نوع پوست بینی در جراحی بینی اهمیت زیادی دارد.

 

بینی تا چه سنی رشد می کند ؟

رشد بینی در آقایان و خانوم ها متفاوت است، در بانوان اواخر 16 سالگی تا اوایل 17 سالگی می باشد و در آقایان اواخر 17 سالگی تا اوایل 18 سالگی می باشد.

 

حداکثر و حداقل سن برای جراحی بینی

حداکثر سن برای عمل بینی به سلامت جسم و روح متقاضی بستگی دارد. سن بالای 60 سال ترمیم به سختی انجام می شود به همین دلیل این نوع عمل برای افراد با سن بالا انجام نمی گیرد. عمل بینی در سن کم بر روی رشد صورت فرد تاثیر مستقیم دارد، اگر قبل از تمام شدن دوره رشد، غضروف های بینی دستکاری شود تاثیر منفی بر روی صورت شخص می گذارد. کمترین سن عمل بینی در خانوم ها 16 و در آقایان 17سالگی است.

آیا عمل بینی در سن نوجوانی مناسب است؟

بلوغ روانی نقش مهمی در عمل بینی ایفا می کند. اندازه بینی دختران ۱۶ سال و پسران ۱۷ سال برابر افراد بزرگسال است و رشد کافی خود را داشته است. نوجوانان باید بدانند که جراحی بینی ظاهر آنها را زیبا تر می کند ولی تاثیری در محبوبیت آنها در بین افراد نخواهد داشت. عمل بینی در 15 سالگی برای افراد زیاد توصیه نمی شود.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

عمل بینی در بین نوجوانان بسیار پر طرفدار است. در این سن بینی رشد کافی خود را کرده است و به اندازه بالغش می رسد. جراحی بینی در سن  16یا17 سالگی، به نجوانان این امکان را می دهد که این دوران (بلوغ) را با اعتماد به نفس بیشتری سپری کنند.

 بهترین کاندید از بین نوجوانان برای جراحی بینی کیست؟

قبل از انجام عمل بینی سوالی که ممکن است پیش آید این است که آیا بهترین کاندید برای جراحی بینی هستید؟ کاندید مناسب کسی است که سلامت کامل روحی و جسمی داشته باشد، به این نکته توجه داشته باشید که از عمل بینی توقعاتی واقع گرایانه داشته باشد.

نوجوانانی که بینی های کج، قوز دار یا بینی با نوکی افتاده یا سوراخ های بزرگ یا بینی های پهن و عقابی دارند بهترین گزینه برای انجام عمل زیبایی بینی هستند.

سه ویژگی کاندیدای خوب برای انجام جراحی بینی

داشتن انگیزه بالا برای تغییر زندگی

✔ توقف کار و مسئولیت های زندگی مثل درس. مدرسه و خانواده به مدتی مشخص

✔ انتظارات منصفانه از نتایج عمل

زمان مناسب عمل بینی ، برای یک نوجوان چه زمانی است؟

بعد از انجام عمل بینی، به مدت 8 روز نیاز به استراحت دارید. پس بهترین زمان برای انجام این نوع جراحی تعطیلات تابستان و یا زمستانی است. البته قبل از اقدام به عمل بینی با جراح خود در مورد زمان انجام عمل صحبت کنید تا در بهترین زمان ممکن این کار انجام شود.

نکات کلیدی عمل بینی زیر 18 سال

✔ بررسی میزان رشد بینی قبل از جراحی

✔ بررسی دلایل انجام این عمل از نظر روانشناختی

✔ تکمیل بلوغ جسمی شخص زیر 18 سال

✔ جراحی بینی برای افراد زیر 18 سال حتما توسط یک جراح خبره بینی انجام شود.

 

مزایای جراحی بینی در نوجوانان

✔ سن جوانی و نوجوانی به دلیل سلامت کامل بدن، بهترین زمان برای انجام جراحی بینی می باشد.

✔ اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید، با جراحی بینی فرم دلخواه را به بنیتان دهید تا ظاهر جذاب تری داشته باشید.

 اگر دچار مشکلات تنفسی هستید، می توانید با عمل بینی آن را درمان کنید.

✔ اگر به دلیل ظاهر بینی خود از مشارکت در فعالیت های اجتماعی دوری می کنید، جراحی بینی می تواند اعتماد به نفس را به شما برگرداند.

✔ با انجام جراحی بینی در ۱۶ سالگی توسط یک جراح خبره می تواند به چهره و ظاهر خود توازن دهید به طوری که حتی چشم ها، گونه ها و لب های شما زیباتر از قبل دیده شوند.

تعمیر پکیج بوش

معایب جراحی بینی در نوجوانان

تغییرات هورمونی و رشد مغزی که در سن نوجوانی رخ می دهد، باعث می شود تا تصمیم های لحظه ای بگیرند و با مقایسه خود با دیگران و راضی نبودن از فرم بینی و ظاهر خود دوست داشته باشد آن راتغییر دهند. اما این حس ممکن است به مرور زمان و در جوانی غییر کند و دیگر احساس مطلوبی از ظاهر بینی خود نداشته باشد به همین دلیل نوجوانان بهتر است برای انجام جراحی بینی کمی صبر کنند و با مشورت و تحقیق، تصمیم مناسب را اتخاذ نمایند.

اگر جراحی بینی را برای پُز دادن به اطرافیان خود انجام می دهید به هیچ وجه به دنبال این نوع عمل نروید زیرا ممکن است در دوران جوانی یا بزرگسالی نظرتان عوض شود و ظاهر قبلی خود را بیشتر دوست داشته باشید، توجه داشته باشید که عمل بینی خواسته قلبی خودتان باشد.

بعضی از پدر و مادر ها با عمل بینی برای نوجوان خود راضی نیستد و اجازه این کارا نمی دهند، همین امر ممکن است ایجاد تنش در نوجوان کند. ممکن است بعد از انجام عمل بینی دچار عارضه های عمل شوند. پس باید قبل از جراحی بینی از تمام خطرات و عوارض آن  اطلاع داشته باشید.

 

سن مناسب برای عمل انحراف بینی

انحراف بینی ممکن است به دلیل ضربه خوردن یا مادر زادی ایجاد شده باشد. که باعث می شود کودک به درستی تنفس انجام ندهد، زمانی که تنفس به درستی صورت نگیرد مشکلات زیادی را برای کودک ایجاد می کند، مثلا شخص مجبور است دهان خود را موقع خواب باز نگه دارد که باعث خشک شدن دهان هنگام بیداری می شود که در این شرایط فقط عمل سیتوپلاستی انجام می شود، هدف از انجام این نوع عمل درمان است هیچ جنبه زیبایی ندارد.

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی

بعضی از افراد به طور مادرزادی دارای بینی های گوشتی هستند که از جذابت چهره آن ها کم می کند. افرادی که به دنبال ظاهری زیبا تر هستند می توانند این عمل را انجام دهند. برای عمل بینی محدودیت سنی وجود ندارد، متقاضیان بالای 16 سال و بزرگسالانی که از سلامت کامل جسمی برخوردار هستند و از داشتن بینی گوشتی خود رنج می برند می توانند عمل بینی گوشتی را انجام دهند.

 

سن مناسب برای عمل بینی استخوانی

در بینی های استخوانی به دلیل نازک بودن پوست بینی، جزئیات استخوانی از زیر پوست قابل مشاهده هستند، یعنی ممکن است لبه های استخوان چنانچه قبلا شکسته شده باشند دیده و لمس شوند، همچنین در نیمه پایینی بینی به دلیل نازک بودن پوست معمولا غضروف ها قوی و مستحکم هستند و پهنی یا افتادگی در نوک بینی کمتر وجود دارد.

عمل بینی های استخوانی نیز محدودیت سنی ندارد و تمامی افراد می توانند از این جراحی استفاده کنند اما بهتر است خانم ها و آقایان جوانی که متقاضی انجام جراحی بینی استخوانی هستند، از نظر جسمی کامل رشد کرده باشند، به عبارتی توصیه می شود بعد از ١۶ سالگی و یا یک سال بعد از ثابت شدن شماره کفش و عدم رشد پا می توانند اقدام به انجام این عمل نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان

دکتر سالومه سالاریان پس از فارغ التحصیلی دوره پزشکی در سال 1380، دوره رزیدنتی خود را در تخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز نمودند و در سال 1386 بورد تخصصی ENT را دریافت کردند و پس از آن در سال 1390 موفق به دریافت فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت از دانشگاه کلورادو آمریکا شدند.

دریافت مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات مرتبط